Praca w domu
Naszą pracę rozpoczniemy od zadań
indywidualnych.
Zadanie 1
Zważ po 100g. poniżej wymienionych
produktów.
Sprawdź w Internecie i zapisz, po ile
kalorii maja te produkty.
-
rzodkiewki
- winogron
-
czekolada
Zadanie 2
Policz, o ile kalorii więcej ma 100 g
winogron niż 100 g rzodkiewki.
Zadanie 3
Wyszukaj w Internecie cztery produkty
najmniej kaloryczne.
Wyszukaj w Internecie cztery produkty
najbardziej kaloryczne.
Zadanie 4
·
Wyszukaj trzy produkty, które według ciebie są najzdrowsze,
i zastanów się, dlaczego wybrałeś te produkty.
·
Sprawdź, jakie witaminy i sole mineralne zawierają wybrane
przez ciebie produkty.
·
Wyszukaj w Internecie informacje, która witamina jest
najważniejsza dla człowieka i dlaczego.
Praca w szkole
Informacje w formie wydruków,
notatek, ilustracji, zdjęć i wykresów przynieś na spotkanie z opiekunem
projektu, do szkoły. Porównajcie na spotkaniu w szkole wyniki waszej pracy i
zastanówcie się, jakie wypływają z tych wiadomości wnioski. Na zgromadzenie
tych materiałów macie 1 tydzień.
Praca w domu
Kolejny etap waszej pracy to zadania
grupowe. Podzielcie się samodzielnie na zespoły 2-osobowe. (Z1 i Z2)
Zespół Z1
W tym etapie waszej pracy zbierzcie
materiały dotyczące witamin, które mają duży wpływ na zdrowie człowieka,
szczególnie młodego, w waszym wieku. Wyszukajcie również informacje na temat, ile
kilokalorii powinien spożywać dziennie chłopiec, wasz rówieśnik. Zbierzecie
również informacje, które owoce dostarczają witaminy mające wpływ na nasze zdrowie
i sprawność fizyczną. Zebrane materiały przyniesiecie do szkoły.
Zebrane materiały w postaci wydruków,
tabel, wykresów przynieście do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2
tygodnie.
Zespół Z2
W tym etapie waszej pracy zbierzcie
materiały dotyczące witamin, które mają duży wpływ na sprawność fizyczną
człowieka, szczególnie młodego, w waszym wieku. Wyszukajcie również informacje
na temat, ile kilokalorii powinna spożywać dziennie dziewczynka, wasza
rówieśniczka. Zbierzecie również informacje, które warzywa dostarczają witaminy
mające wpływ na nasze zdrowie i sprawność fizyczną. Zebrane materiały
przyniesiecie do szkoły.
Zebrane materiały w postaci wydruków,
tabel, wykresów przynieście do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2
tygodnie.
Praca w szkole:
Przedstawicie
zebrane informacje.
Porównajcie wyniki waszej pracy. Porozmawiajcie o tym, co udało się wam odkryć.
Wymienicie się
zebranymi materiałami i zaprojektujecie oraz wykonajcie
plakat dotyczący dziennego zapotrzebowania w kalorie młodego człowieka (chłopca
i dziewczynki)
Praca w domu:
Zespół Z1
Dowiedziałeś się już, jakie jest
dzienne zapotrzebowanie w kalorie twoje i twojego rówieśnika. Wiesz również,
jakie dobierać produkty, aby twój organizm właściwie został wyposażony w
witaminy i sole mineralne.
Zaprojektuj całodzienny, zdrowy
jadłospis, składający się z 5 posiłków dla chłopaka w twoim wieku. Podaj, ile
kalorii dostarczysz w każdym z tych posiłków oraz jakie wartości odżywcze one
mają.
Zebrane materiały przynieście do
szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2 tygodnie.
Zespół Z2
Dowiedziałeś się już, jakie jest
dzienne zapotrzebowanie w kalorie twoje i twojego rówieśnika. Wiesz również,
jakie dobierać produkty, aby twój organizm właściwie został wyposażony w
witaminy i sole mineralne.
Zaprojektuj całodzienny, zdrowy
jadłospis, składający się z 5 posiłków dla dziewczynki w twoim wieku. Podaj,
ile kalorii dostarczysz w każdym z tych posiłków oraz jakie wartości odżywcze
one mają.
Zebrane materiały przynieście do
szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2 tygodnie.
Praca w szkole:
Wymienicie się zebranymi materiałami i
zaprojektujecie oraz wykonacie prezentację w Power Point.