Proces




Praca w domu
Naszą pracę rozpoczniemy od zadań indywidualnych.

Zadanie 1
Zważ po 100g. poniżej wymienionych produktów.
Sprawdź w Internecie i zapisz, po ile kalorii maja te produkty.
 - rzodkiewki
- winogron
 - czekolada

Zadanie 2
Policz, o ile kalorii więcej ma 100 g winogron niż 100 g rzodkiewki.

Zadanie 3
Wyszukaj w Internecie cztery produkty najmniej kaloryczne.
Wyszukaj w Internecie cztery produkty najbardziej kaloryczne.

Zadanie 4
·        Wyszukaj trzy produkty, które według ciebie są najzdrowsze, i zastanów się, dlaczego wybrałeś te produkty.
·        Sprawdź, jakie witaminy i sole mineralne zawierają wybrane przez ciebie produkty.
·        Wyszukaj w Internecie informacje, która witamina jest najważniejsza dla człowieka i dlaczego.


Praca w szkole
Informacje w formie wydruków, notatek, ilustracji, zdjęć i wykresów przynieś na spotkanie z opiekunem projektu, do szkoły. Porównajcie na spotkaniu w szkole wyniki waszej pracy i zastanówcie się, jakie wypływają z tych wiadomości wnioski. Na zgromadzenie tych materiałów macie 1 tydzień.


Praca w domu
Kolejny etap waszej pracy to zadania grupowe. Podzielcie się samodzielnie na zespoły 2-osobowe. (Z1 i Z2)

Zespół Z1
W tym etapie waszej pracy zbierzcie materiały dotyczące witamin, które mają duży wpływ na zdrowie człowieka, szczególnie młodego, w waszym wieku. Wyszukajcie również informacje na temat, ile kilokalorii powinien spożywać dziennie chłopiec, wasz rówieśnik. Zbierzecie również informacje, które owoce dostarczają witaminy mające wpływ na nasze zdrowie i sprawność fizyczną. Zebrane materiały przyniesiecie do szkoły.

Zebrane materiały w postaci wydruków, tabel, wykresów przynieście do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2 tygodnie.

Zespół Z2
W tym etapie waszej pracy zbierzcie materiały dotyczące witamin, które mają duży wpływ na sprawność fizyczną człowieka, szczególnie młodego, w waszym wieku. Wyszukajcie również informacje na temat, ile kilokalorii powinna spożywać dziennie dziewczynka, wasza rówieśniczka. Zbierzecie również informacje, które warzywa dostarczają witaminy mające wpływ na nasze zdrowie i sprawność fizyczną. Zebrane materiały przyniesiecie do szkoły.

Zebrane materiały w postaci wydruków, tabel, wykresów przynieście do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2 tygodnie.


Praca w szkole:
Przedstawicie zebrane informacje. Porównajcie wyniki waszej pracy. Porozmawiajcie o tym, co udało się wam odkryć. Wymienicie się zebranymi materiałami i zaprojektujecie oraz wykonajcie plakat dotyczący dziennego zapotrzebowania w kalorie młodego człowieka (chłopca i dziewczynki)


Praca w domu:
Zespół Z1
Dowiedziałeś się już, jakie jest dzienne zapotrzebowanie w kalorie twoje i twojego rówieśnika. Wiesz również, jakie dobierać produkty, aby twój organizm właściwie został wyposażony w witaminy i sole mineralne.
Zaprojektuj całodzienny, zdrowy jadłospis, składający się z 5 posiłków dla chłopaka w twoim wieku. Podaj, ile kalorii dostarczysz w każdym z tych posiłków oraz jakie wartości odżywcze one mają.

Zebrane materiały przynieście do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2 tygodnie.


Zespół Z2
Dowiedziałeś się już, jakie jest dzienne zapotrzebowanie w kalorie twoje i twojego rówieśnika. Wiesz również, jakie dobierać produkty, aby twój organizm właściwie został wyposażony w witaminy i sole mineralne.
Zaprojektuj całodzienny, zdrowy jadłospis, składający się z 5 posiłków dla dziewczynki w twoim wieku. Podaj, ile kalorii dostarczysz w każdym z tych posiłków oraz jakie wartości odżywcze one mają.

Zebrane materiały przynieście do szkoły. Na wykonanie tego zadania macie 2 tygodnie.


Praca w szkole:
Wymienicie się zebranymi materiałami i zaprojektujecie oraz wykonacie prezentację w Power Point.